Man i kaftan eller sarong

Hej!

Denna sommaren har jag varit modig och vågat något jag drömt om att våga. Jag, en man i 50 års åldern vågade bära sarong och en fin kaftan, sydd i Gambia av en kompis. Jag unnar alla män att våga detta. Varför ska vi gå i rutiga skjortor och kostymer. Men det krävs mod. Fast ofta är det man själv som är mest kritisk och bromsar. Åtminstone här i Umeå är det ganska högt till tak. Tack DiLeva och andra som visat vägen. Befria mannen.

Vad tycker du?

Kram från Håkan

Kommentarer
Postat av: Nalle

Det är personligheten som ska avgöra hur vi klär oss. Inte könet, tycker jag.

Jag tycker mycket väl att en man kan ha sarong om han vill !

Du har rätt i att begränsningarna oftast sitter hos oss själva, ...vad ska folk tycka osv ? Vi är så inrotade i våra könsroller, men visst krävs det mod att våga vara annorlunda. Mod att gå mot det invanda mönstret. Di Leva tycker jag mycket om. Både hans tankar om livet och hans mod att klä sig annorlunda än den s k "vanliga" mannen. Men han fick också mycket kritik mot det i början av sin karriär.

Jag tror att man blir lyckligare om man vågar mer.

Ett steg i den riktningen är säkert att våga klä sig som man vill varsig man är man eller kvinna.

Kram Nalle

2008-08-22 @ 23:14:44
URL: http://nallesfoto.blogg.se/
Postat av: Gisan

Jag tycker att man ska klä sig som man vill. Men det är lättare sagt än gjort. Det krävs mod att inte följa "gängse regler". Strongt Håkan! Jag kan själv känna ibland att det finns kläder jag skulle vilja ha som jag avstår ifrån för att modet sviktar. Så fram som fler som du som vågar bryta strömmen. Kramar...

2008-08-24 @ 13:02:45
URL: http://gisans.blogspot.com
Postat av: Ritva

Grattis till modet att bära kaftanen! Särskilt om det var utomhus bland folk. Det är ju lättare inomhus på en sluten fest där man känner många, eller som scenutstyrsel. Då är folk tolerantare. Det är så mycket mer generöst och tolerant i Väst-Afrika där alla kan gå klädda exakt som de vill, och även annars vara som de vill - mycket mer än här. Män kan ha rutig skjorta o jeans ELLER rosa kaftan av spets. Ingen höjer ett ögonbryn.

2008-10-12 @ 15:45:01
URL: http://www.simplesite.com/ritva
Postat av: Anonym

Skulle du kunna gå i kaftanen på Coop? På en dejt?

I ett grällt mönster? På ett styrelsemöte?

2009-06-19 @ 23:08:19
Postat av: Naken

En gång ville jag dejta dej.(Jag hade gått och blivit en hemlig beundrare.)

På dejten skulle jag ha burka på mig

men se det gillade inte du.

Innan det kunde bli tal om en dejt

ville du först ha mitt för och efternamn.

Vad skulle nästa önskemål blivit?

En nakenbild?

Jag tycker inte du är speciellt fritänkande/frigjord.

2010-02-28 @ 10:15:19
Postat av: Håkan

Hör av dig igen.

2010-06-22 @ 01:22:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0